Politie-onderzoek in woning Wemeldingestraat

Maandag heeft de politie onderzoek verricht in een woning in de Wemeldingestraat.

Het gaat om de woning waar Jip Jurg woonde, die is overleden na een vechtpartij bij de Rotterdamse Schouwburg. Dat gebeurde op zaterdag 27 januari rond 2.30 uur. De 32-jarige Rotterdammer kreeg er ruzie met beveiligers van het Internationaal Film Festival Rotterdam. Hij zou met een glas naar buiten gelopen zijn en niet op de beveiligers gereageerd hebben. Dit liep uit op een vechtpartij. Daarna ging hij met een taxi naar zijn huis in de Wemeldingestraat. Hier werd hij op zondag dood gevonden door zijn vader. Uit sectie bleek dat hij aan inwendig letsel is overleden.

Een 37-jarige beveiliger zit vast en wordt verdacht van doodslag. Twee andere beveiligers zijn inmiddels vrijgelaten, maar zijn nog wel verdachten.

Het onderzoek in de woning maakt deel uit van het onderzoek naar zijn dood en is gebruikelijk. De woning is geen plaats delict.

Getuigenoproep
De politie wil graag met getuigen in contact komen die op en rond het Schouwburgplein waren in de nacht van vrijdag 26 op zaterdag 27 januari tussen 02.30 en 03.45 uur. Het team komt graag met mensen in contact die de vechtpartij hebben gezien of andere informatie hebben over wat er voorafgaand aan de onenigheid is gebeurd. Weet u andere details of heeft u camerabeelden die van belang kunnen zijn voor dit onderzoek? Neem contact op met het onderzoeksteam via 0900-8844 of via het tipformulier. Anoniem melden kan via 0800-7000.