Politieactie: 16 bekeuringen en drugsvondst in wijk

Bij een grote politieactie zijn in de wijk onder andere 16 bekeuringen uitgeschreven en drugs aangetroffen.

Vrijdag was er in Pendrecht en Zuidwijk een actie van Politie Team Verkeer Rotterdam, de Belastingdienst, Gemeentebelasting Rotterdam en Stadsbeheer Rotterdam. Bij de actie constateerde men diverse overtredingen, onder andere rijden zonder rijbewijs, zonder verzekering en geen geldige APK. Een aantal bekeuringen werd uitgeschreven voor het naastplaatsen van vuil en het parkeren. In de Krabbendijkestraat werden 16 bekeuringen uitgeschreven met betrekking tot de Blauwe Zone en invalidenparkeerplaatsen. De belastingdiensten namen 21 voertuigen in beslag en inden 22.000 euro. Er werden 4300 voertuigen gescand. Verder werd een bestuurder aangehouden die vermoedelijk onder invloed van drugs reed. Na onderzoek werd in de Middelharnisstraat een kilo verdovende middelen aangetroffen in een vriezer in een woning, vermoedelijk speed. Hiernaar vindt onderzoek door de Forensische Opsporing plaats.