Politiebureau Zuidplein is weer helemaal open

Politiebureau Zuidplein heeft vanaf donderdag 24 juni weer een publieksfunctie. Het politiebureau is klaar voor de toekomst, met ruime openingstijden en voldoende gelegenheid om aangifte te kunnen doen. Een modern bureau waar een we hoog service niveau kunnen bieden.
Na twee jaar gesloten te zijn voor nieuwbouw en renovatie van het politiebureau, is daar een einde aan gekomen. Een officiële opening van het bureau zal pas in het najaar plaatsvinden.
Het nieuwe politiebureau van zes bouwlagen beslaat 6.100 vierkante meter vloeroppervlak en is daardoor ruim tweemaal zo groot als voorheen. In het politiebureau worden de afdelingen Intake & Service, Directe Hulpverlening, Opsporing en de Districtsleiding ondergebracht. Binnen nu en ongeveer twee maanden zij hun intrek nemen in het nieuwe politiebureau. In totaal is er ruimte voor ongeveer 235 medewerkers. Op de begane grond bevindt zich een grote publiekshal met een aangiftebalie en vijf aangifteruimtes. Daarnaast hebben we een nieuwe arrestantenafdeling van 22 cellen.

Openingstijden:
Het politiebureau is zeven dagen per week geopend van 08.00 uur tot 22.00 uur.

Het adres van het bureau is:
Zuidplein 111,
3085 CN Rotterdam.

Sluiting publieksfunctie politiebureau Slinge
Door de opening van het nieuwe politiebureau Zuidplein, is de publieksfunctie van politiebureau Slinge gesloten. Het wijkteam Zuidwijk-Pendrecht blijft wel gewoon werken vanuit dit politiebureau. Hiermee zijn we terug gegaan naar de oude situatie, voor de sloop van politiebureau Zuidplein.

Nieuwe mogelijkheden van aangifte doen
Op onze vernieuwde internetsite kunnen burgers ook terecht om aangifte te doen en eventueel vragen te stellen aan bijvoorbeeld de buurtagent. Sinds kort bieden we een uitgebreidere mogelijkheid van online aangifte doen. Kijk voor meer informatie op www.politie-rijnmond.nl. Daarnaast kan er ook gewoon nog steeds telefonische aangifte worden gedaan. Daarvoor kan men contact opnemen het Politie Service Center op nummer 0900-8844 (lokaal tarief).