Politiek en Internationaal KinderFeest

Links op de foto Zeki Baran, naast hem Arif Öztürk, beiden zijn van Turkse komaf. Daarnaast staat Imad el Kaka, Imad is Palestijn en tot slot de op de Antillen geboren Lionel Martijn met de eerste letter van Internationaal KinderFeest in de hand. Een internationaal gezelschap met belangrijke functies voor Pendrecht.

Martijn is portefeuillehouder en is onder andere verantwoordelijk voor het welzijnsbeleid. Hij bracht Atatürk in herinnering en dankte de kinderen voor hun wensen. Op de dag van de Europese Verkiezingen komt hij erop terug. Wonderlijk genoeg staat Martijn ook op de lijst voor die verkiezingen.

Ook Zeki Baran van de PvdA-fractie in de deelgemeente was van de partij. Zeki woont in Pndrecht en heeft aan de wieg gestaan van het Turks Huis. Hij is er ook lang bestuurslid van geweest.

Imad el Kaka vertegenwoordigde de ambtenaren van de deelgemeente op het feest. Imad is als ambtenaar verantwoordelijk voor het welzijnsbeleid bij de deelgemeente.

En de andere meneer op de foto is Arif Öztürk. Arif zit in het bestuur van het Turks Huis en is verantwoordelijk voor de organisatie van het feest. Van de vroege morgen tot de late avond is hij beziggeweest en dat ging allemaal niet zonder spanningen. Arif droomt ervan dat het feest echt voet aan de grond krijgt in Pendrecht en in de deelgemeente Charlois.