Presentatie over de Rotterdamse Opbouwdag

Bij Stichting Ons Rotterdam vindt een presentatie plaats over Opbouwdag.

Op zondag 18 februari vindt er weer een presentatie plaats in de reeks winterdiavoorstellingen bij Stichting Ons Rotterdam. Deze presentatie staat in het teken van 18 mei Opbouwdag. De presentatie is in handen van Kees Vrijdag, voorzitter van stichting ‘Aan de Slag’.

Opbouwdag
18 mei 1940, enkele dagen na het bombardement, was de dag waarop het Rotterdamse gemeentebestuur opdracht gaf aan stadsarchitect W.G. Witteveen tot het maken van plannen voor de wederopbouw van de stad. Vanaf 1947 werd besloten om jaarlijks op 18 mei de wederopbouw van de stad te vieren als Opbouwdag. Er vonden verschillende activiteiten plaats. In 1970 was de laatste Opbouwdag: de wederopbouw was voltooid. In 2016 vond ‘Rotterdam viert de Stad!’ plaats: het was 75 jaar geleden dat de wederopbouw van Rotterdam begon. Opbouwdag werd in dat jaar en ook in 2017 opnieuw georganiseerd met allerlei festiviteiten.

Reserveren
Iedereen is van harte welkom en de toegang is gratis. Reserveren is wel noodzakelijk, in verband met het beperkte aantal plaatsen. Dit kan via 010-480 45 13 of 010-480 63 73 of via info@onsrotterdam.nl. Graag onder vermelding van naam, adres en het aantal personen.

Datum en locatie
Zondag 18 februari, 14.00-16.00 uur
Expositiewoning aan de Kerkwervesingel 53 (boerderijwoninkjes op de hoek Kerkwervesingel/Bruinissestraat)