Presentatie over geschiedenis van Zuiderpark

Volgende week woensdag 1 juni vindt een presentatie over de geschiedenis van het Zuiderpark plaats bij het Historisch Collectief Charlois.

De presentatie zal onder andere gaan over de geschiedenis van het Zuiderpark tussen de aangrenzende wijken Oud-Charlois, Carnisse, Pendrecht, Zuidwijk en het Zuidpleingebied.

Het Zuiderpark werd vanaf 1952 aangelegd als gebruikspark. Het telt meerdere volkstuincomplexen en biedt plaats aan diverse Rotterdamse voetbalverenigingen. Ook zijn er in de loop der jaren diverse popfestivals in de openlucht gehouden. In 2006 werd het park grondig gerenoveerd. Veel bomen en volkstuinen verdwenen hierdoor. Er kwamen veel nieuwe waterpartijen voor terug, ook ten behoeve van extra waterberging.

Presentatie
In de presentatie komt een veelheid aan onderwerpen aan bod met de bouw van Zuidwijk en Pendrecht, de bouw van metrostation en winkelcentrum Zuidplein, Ahoy, Ikazia Ziekenhuis, het Brabantse Dorp, zwembad de Plompert , popfestivals, kinderboerderij de Molenwei en recentelijk de nieuwe Gust Romijnbrug die het parkgebied en de Waalhaven met elkaar verbindt.

20160525_210307_resized  20160525_210912_resized

Tijd en locatie
Woensdag 1 juni, tussen 14.00 tot 16.00 uur (zaal geopend vanaf 13.30 uur, uitloop tot 17.00 uur) in de filmzaal van Restaurant Tante Sjaar, in de Nieuwe Nachtegaal, Mezenhof 1 in Oud-Charlois. Toegang gratis.

Historisch Collectief Charlois
Het Historisch Collectief Charlois startte op 8 april 2015 door zes heren die hun passie voor Charlois graag samen met u delen. Maandelijks organiseren zij een Historisch Café Charlois met een presentatie over een bepaald gebied of onderwerp in Charlois, met daarbij volop ruimte voor ontmoeting en het uitwisselen van verhalen en foto’s.

In de presentatieruimte is plaats voor maximaal 75 personen. Aanmelden is mogelijk via de website van het collectief.