Raad van Advies houdt van lekkere koffie

‘Nog even mijn koffie drinken hoor!’, zei Ella ter Kuile. Samen met een ander lid van de Raad van Advies van de Pendrecht Universiteit, Marleen de Jong, geniet ze van de koffie van Mario en je kon nog op het terras buiten zitten. De Raad van Advies vergaderde later productief in het Servicepunt.
De koffie uit de automaat in het Servicepunt Charlois Zuid legt het af tegen die van Mario’s grillroom.

Ze is niet weg van de smaak van de koffie in het Servicepunt Charlois Zuid. Later tijdens de bijeenkomst van de Raad van Advies hield ze het dan ook bij thee. ‘Nog even mijn koffie drinken hoor!’, zei Ella ter Kuile. Samen met een ander lid van de Raad van Advies van de Pendrecht Universiteit, Marleen de Jong, geniet ze van de koffie van Mario en het weer was zo dat je nog op het terras buiten kon zitten. De Raad van Advies vergaderde later productief in het Servicepunt.

Niet alle leden van de raad konden bij de bijeenkomst op dinsdagavond 4 oktober zijn. Maar toch werden er flinke sprongen gemaakt en later zullen de overige raadsleden vast hun steentje bijdrage.

Het bijzondere college van 19 oktober stond op de agenda. De heldenportretten aan de muur van de koepelzaal hebben vast inspirerend gewerkt. Op 19 oktober moeten er immers wel spijkers met koppen geslagen worden. De stichting Vitaal Pendrecht heeft immers veel noten op haar zang voor 2012. Er is nog maar een schamel beetje subsidie van de deelgemeente gegarandeerd en ook Woonstad Rotterdam zal een bijdrage leveren. Maar wil de wijk de volle steun van opbouwwerk en ondersteuning houden dan zal er duidelijk meer geld op tafel moeten komen.

Daarnaast zijn er ook diverse projecten in de wijk die de stichting drijvend wil houden. Dominic Schrijer pleitte voor een betere indeling van de projecten, die op schrift stonden. Anne van Veenen vond dat er meer gefocust moet worden. Marleen de Jong zocht naar betere formuleringen.

Iedereen denkt mee en speelt zijn of haar rol vanuit een bepaalde deskundigheid en vanuit betrokkenheid.

Wie wil weten waar het allemaal toe leidt, moet er woensdagavond 19 oktober echt bijzijn. Het bijzondere college van de Pendrecht Universiteit in de Open Hofkerk belooft interessante te worden.

Aanvang 19:00 uur.