Raad van Commissarissen en van Bestuur Woonstad op de fiets

Voor het Servicepunt Charlois Zuid aan Plein 1953 werd misschien wel het kortste college van de Pendrecht Universiteit ooit gegeven.

De 8 leden van de Raad van Commissarissen en de beide bestuurders van Woonstad Rotterdam kwamen langs met Dennis Lausberg, de directeur van Woonstad voor Zuid. Hij had Bien Hofman gevraagd even wat tijd vrij te maken voor ‘zijn’ bestuurders om iets te vertellen over de manier van werken in Pendrecht.

De fietsers bleken snel van begrip. Zij hadden direct door dat in Pendrecht de rollen vaak omgedraaid worden.

Speciale belangstelling was er voor het kangarooproject.

Of die werkwijze succesvol is?

Natuurlijk, want onlangs werd er nog een speciale prijs binnengehaald, maar dat niet alleen. De colleges met de verenigingen van eigenaren blijken ook succes te hebben en nodig te zijn.

Woonstad vernieuwd immers een belangrijk deel van de wijk. Het zou dan heel jammer zijn wanneer na die ingreep aan de noord en de zuidkant van de Tuin op het Zuiden flats staan, die veel achterstallig onderhoud hebben.

Daar wordt tijdens die colleges hard aan gewerkt om de complexen van kopers in de wijk mee te krijgen met de vernieuwing.

Na het verhaal van Bien ging het gezelschap verder richting Wielewaal en Oud Charlois. De tocht zou afgerond worden op Katendrecht.