Reeks ‘Orgel en Vrede’ herdenkingsconcerten begonnen in Pendrecht

De keus van de stichting Rotterdam Orgel Stad om het eerste herdenkingsconcert in Pendrecht uit te voeren ligt misschien niet direct voor de hand, maar als je het concert bijgewoond hebt wel erg begrijpelijk. Zondag 2 mei vond dat concert plaats. In een kerk, die een beetje kleiner geworden is, verbouwd is en eigenlijk helemaal niet zo slecht. Misschien wordt de kerk er wel gezelliger, intiemer door.

Veel publiek trok het concert overigens niet.

Maar het enthousiasme was er niet minder om. Er werd zelfs een toegift gegeven: ‘Rejoice All The Way’
Een fraai koor met als toepasselijke naam: ‘In de Wolken Koor’ onder leiding van een veelzijdig dirigent, Willem Blonk, want samen met tenor Ard Verkerke nam hij ook verschillende solozangpartijen voor zijn rekening. En het magnifieke Open Hof Kerk orgel werd bespeeld door Anton Doornhein, een organist, die veel prijzen binnensleepte en van wie veel orgel muziek op cd verschenen is.

Het Thema van het concert: Da Pacem Domine = Geef Vrede Heer in onze tijd. Natuurlijk verwacht het kerkvolk veel van hun Heer, maar er werd ook gezongen: ‘mensen te midden van mensen gevraagd’. Mensen, die wapens het liefst tot een ploeg willen smeden.

Meer weten over het concert? Kijk dan op het nieuws op de pagina van de Kerken op deze website.