Rex Mundio beschilderde ook zijn eigen muren

Op de muren van de Westerschelde- en Oosterscheldezaal hingen muurschilderingen van Rex Mundio. Hij woonde in de Hontenissestraat. En wat blijkt? Ook zijn eigen muren waren beschilderd.
Rex Mundio had op verschillende plekken in de wijk kunstwerken staan. Vaak tijdelijke objecten, die een sloopplek opsierden. Er waren dobbelstenen en dominostenen en er stond een enorm monopolyspel aan het begin van de wijk. En er was nog veel meer. Bijvoorbeeld op veel straten verscheen een bord met daarop de hoogste stand van het water tijdens de watersnoodramp van februari 1953 in de plaats waarnaar de straatnaam verwijst.

In de grote zalen van de Middelburgt waren de muren beschilderd dor Rex Mundio en op de hoek van de Zierikzeestraat en de Oldegaarde stond een slooppand en Claudette de Agua Rosada. Hij had de muren van dit pand opgevrolijkt met een kapoentje of zoals u wilt een lieveheersbeestje.

Hij woonde in de Hontenissestraat. daar zijn ze nu aan het slopen en wat blijkt?

De mren van zijn eigen woning waren ook beschilderd. De ene kamer kreeg zeetaferelen mee op de andere zijn paarden te zien.

Nog even en ook die schilderingen behoren tot het verleden.