Riet Vervoort Pendrecht’s Olympisch kampioen klaverjassen

Iedere commissie en de Open Hofkerk zette haar beste spelers in voor de finale. Om half acht werd de finale geopend door Bien Hofman. Frans den Hollander, bijgestaan door zijn vrouw Maja, leidde de wedstrijd. Nauwkeurig werden de punten geteld en er kwamen hoge getallen op de resultatenlijst. Je kunt dat aan Frans over laten. Hij wordt wel de beste keeper van Zwart Wit 28 genoemd. In zijn woning hangt een mooi keepersportret, dat hij van zijn club kreeg. Frans en Maja zijn nu echte Feyenoordsupporters en Maja begon in Restaurant Zuiderkroon met de klaverjasactiviteit. Logisch dat de finale daar gespeeld werd.

De hoofdprijs ging naar Riet Vervoort van de Schouwen Duivelandflat en deze flat won ook de groepsprijs. Nachtburgemeester Harry Kock huldigde een duidelijk verrukte Riet Vervoort. Ook dagburgemeester Mario Bosch overhandigde prijzen op deze avond.
Op de site van de Olympische Spelen en de Sportfaculteit vindt u een verslag en meer foto’s van de finale.