Rommelmarkt bij de Zuiderkroon

Op zaterdag 13 september is er op het Vlissingenplein een rommelmarkt.
Het altijd actieve Opzoomerteam Zuiderkroon organiseert op zaterdag 13 september een rommelmarkt op het Vlissingenplein (het plein vóór de Zuiderkroon, aan de kant van de Sliedrechtstraat). Om 12.30 uur begint de rommelmarkt en duurt tot 16.30 uur.
De rommelmarkt is mogelijk gemaakt door Charlois in Actie, Opzoomer Mee en bewoners van het Vlissingenplein.

De rommelmarkt wordt muzikaal opgeluisterd door de Harmonie Rotterdam-Charlois. Deze muziekvereniging is opgericht op 10 april 1975, ontstaan door een fusie van de op die dag opgeheven muziekverenigingen Crescendo en Sint Michaël.
De Harmonie Rotterdam-Charlois heeft een bijzondere band met Pendrecht: het allereerste concert vond namelijk plaats op Plein 1953. Dat gebeurde op 23 mei 1975 onder leiding van de heer Van de Waarsenburg. Ruim 33 jaar later zal de harmonie op het Vlissingenplein optreden, vlakbij Plein 1953. De harmonie zal vanaf 14.00 uur twee keer drie kwartier spelen.

Bijgaande groepsfoto is genomen tijdens een opzoomeractie op 7 juni waarbij het hele Vlissingenplein grondig onder handen werd genomen.