Rookmelder aan nieuwe batterij toe

Andries Haak schrijft:

Onlangs werd ik gevraagd om eens naar de rookmelder te kijken bij een vrouw, die alleen woont in ons Ostreaflat. Ze had weleens de Nieuwe Unie gebeld met de mededeling dat er iets piepte in de gang en misschien kwam dat wel door de luchtpijpen, dacht de mevrouw. Er kwam iemand van de Nieuwe Unie kijken en zei tegen haar dat het aan de rookmelder lag. De vrouw vroeg of hij de piep uit de rookmelder kon krijgen, maar dat kon niet want dat hoorde niet in het service-abonnement. Dus ging hij weer zonder iets te doen weg.
Nou moest ik denken aan de woorden van de Nieuwe Unie: “wij vinden het erg belangrijk dat onze dienstverlening aan u verder verbetert”. Er is een Rotterdams gezegde “geen woorden maar daden”. Maar dat komt de Nieuwe Unie toevallig niet uit. Ik heb de rookmelder van het plafond gehaald en er een nieuwe batterij in geplaatst. Daar ben ik ongeveer twee minuten mee bezig geweest, dat is minder tijd dan dat die mijnheer van de Nieuwe Unie uit moest leggen om te vertellen dat hij het werk niet ging doen omdat het niet bij het service-abonnement hoorde. Ik vind dat een schande.