‘Rotterdammers, ze zien ze vliegen’ bij Historisch Café Charlois

De eerste presentatie van 2018 bij Historisch Café Charlois gaat over het Rotterdamse luchtruim.

Het Historisch Collectief Charlois organiseert maandelijks het Historisch Café Charlois met een presentatie over een bepaald gebied of onderwerp in Charlois, met daarbij volop ruimte voor ontmoeting en het uitwisselen van verhalen en foto’s. ‘Rotterdammers, ze zien ze vliegen’ heet de presentatie van januari met als onderwerp een stukje geschiedenis van de luchtvaart in Rotterdam.

De presentatie wordt als volgt aangekondigd door het Historisch Collectief Charlois op hun website:

“Rotterdammers, ze zien ze vliegen…. Nee het gaat niet over hallucinaties hebben of niet goed bij je verstand zijn… Alhoewel menigeen dat wel gedacht moet hebben als de dapperen van toen op een of andere manier het luchtruim kozen. Deze middag nemen we u dus mee in een stukje geschiedenis van de luchtvaart… Althans wat de Rotterdammer er ooit van gemerkt heeft… In den beginne was het een heel avontuur, dat de lucht in gaan. Het waren vooral buitenlanders, die als een soort kermisvermaak van stad naar stad trokken om zich te laten bewonderen. Tegenwoordig kijken we er niet meer van op… We hopen u op 10 januari weer te ontmoeten.”

Datum en locatie
Woensdag 10 januari, 14.00-16.00 uur (inloop vanaf 13.30 uur). In de filmzaal van de Nieuwe Nachtegaal, Mezenhof 1 in Oud-Charlois. Toegang gratis. In de pauze is er de mogelijkheid een drankje te bestellen in restaurant Tante Sjaar.

Aanmelden
Aanmelden is niet verplicht, maar wel gewenst om verzekerd te zijn van een zitplaats. Dit kan via de website van het collectief.