Schaakclub Europoort Charlois en Olympisch Pendrecht

Iedere vrijdagavond komt de schaakclub Europoort Charlois bij elkaar in De Passage aan de Sliedrechtstraat. Vrijdag 26 oktober kreeg een olympisch tintje.
Henk van der Velden is trots op zijn club. Hij heeft al een hoge leeftijd bereikt, maar gaat als het even kan iedere vrijdag naar zijn schaakclub in De Passage.

Vrijdagavond 26 oktober kreeg hij uit handen van Bien Hofman een enveloppe met medailles van de Olympische Spelen van Pendrecht in 2012.

De competitie van de club is net begonnen, dus goud, zilver en brons komen later.

Deze avond kregen de deelnemers allemaal een deelnemersmedaille. Want niet alleen Henk is trots op zijn club. Nee, ook Vitaal Pendrecht vindt het prachtig dat er een dergelijke vereniging in de wijk zit.

Op deze manier kan dat nog eens extra onder de aandacht gebracht worden.

De schaakvereniging werd in 1922 opgericht, dus bestaat nu al meer dan maar liefst 90 jaar. Dat is meer dan 25 ouder dan de wijk waarin zij spelen zelf.

Om dat te onderstrepen liet Henk het clubblad Triomfator van juni 2004 zien. Daarin staat dat vereniging werd opgericht op 5 april 1922.

Geïnteresseerd geraakt in de schaakvereniging? Kijk dan eens op hun
website of ga op vrijdagavond eens kijken in De Passage.