Schietpartij bij metrostation Slinge

Woensdagavond was er een schietpartij bij metrostation Slinge. De laatste tijd is het hier wel vaker raak, gezien de twee berovingen die pas op klaarlichte dag plaatsvonden.
Dit staat op de website van www.mediatv.nl:

Gewonde na schietpartij bij metro Slinge

30-1-2013

Rotterdam – Voor metrostation Slinge in Rotterdam heeft woensdagavond een schietpartij plaatsgevonden. Daarbij is een persoon zwaargewond geraakt. Onder politiebegeleiding is het slachtoffer naar het ziekenhuis vervoerd. De toedracht van het schietincident is niet bekend.

De politie is zoekende naar een verdachte op een bruine fiets, deze man is van Antiliaanse afkomst, 1.80 meter lengte en heeft meerdere goude tanden in zijn gebit. De verdachte is de wijk Pendrecht ingefietst. Er is een plaats delict gevormd aan de Slinge, de Forensische Opsporing is een uitgebreid onderzoek gestart.

De metro’s van de RET maken voorlopig geen stop bij halte Slinge.

Heeft u voorafgaand aan de schietpartij iets verdachts gezien of bent u getuige? Neem dan contact op met de politie, Eenheid Rotterdam op 0900-8844. Liever anoniem u tip doorgeven mag natuurlijk ook. Belt u dan met Meld Misdaad Anoniem op 0800-7000.

En op de website van RTV Rijnmond staat het volgende bericht:

Voor de ingang van metrostation Slinge is woensdagavond rond 19.45 uur een 21-jarige Rotterdammer neergeschoten. De man is zwaar gewond geraakt.

De vermoedelijke dader is er op een bruine fiets vandoor gegaan richting Pendrecht. Het zou gaan om een man met een zwarte jas en een witte pet. Het slachtoffer is met spoed naar het ziekenhuis gebracht.

Het metrostation Slinge is tot ongeveer 22.00 uur afgesloten geweest voor onderzoek door de politie en de metro stopte er niet. De forensische opsporing van de politie stelt sporen veilig en er zijn camerabeelden veilig gesteld.

De RET raadde metroreizigers aan op Zuidplein de bus te nemen.

De RET raadde metroreizigers aan op Zuidplein de bus te nemen.

De foto kwam via Twitter van @Valdiirr

Op de site van RTV Rijnmond is een verklaring van politiewoordvoerder Patricia Wessels te horen.