Sebastiaan Hettema leidt met vaste hand Hermandad

De dirigent was Sebastiaan Hettema en het korps bestaat uit politiemensen. Hermandad is een uitstekend orkest. Zij gaven vanwege de regen twee recitals in het Servicepunt Charlois Zuid.
Er kwamen mensen speciaal voor de politiekapel Hermandad naar Plein 1953.

Het orkest is zo groot dat het nauwelijks op de podiumwagen kon, maar door de regen werd er toch naar een alternatieve plek voor hun optreden gezocht.

Helaas, maar je publiek buiten in de regen toespelen, dat zou een stuk minder geweest zijn.

Ze traden dus overdekt op.

In een mum van tijd werd het Servicepunt Charlois Zuid omgebouwd tot een concertzaal.

Dirigent Sebastiaan Hettema stond op een vehoging voor zijn mensen en het publiek zat verspreid in het centrum of stond in de deuropening of zoals sommigen zelfs buiten.

Ze brengen van alles en deden dat ook deze keer. Een variatie van de Radetsky Mars, maar ook de Rotterdamse Mars, oud Hollandse liedjes, tot liedjes uit Grease en ook modernere muziek.

Belangstelling genoeg, maar volgende keer toch maar lekker buiten in het zonnetje.

Dan komt de harmonie vereniging van de politie van Rotterdam Hermandad immers nog beter tot haar recht.