Sedat nodigt buren uit voor 23 april

Op 23 april wordt het nieuwe Turks Huis in Pendrecht aan de Sommelsdijkstraat 35 geopend. Op die dag is het Internationaal Kinder Feest en Sedat Atacan, voorzitter van de vereniging Turks Huis in Pendrecht, wil dat er vooral veel kinderen bij de opening zijn. In de omgeving zitten wel 3 basisscholen dus ging langs de directies en vroeg hen of ze vooral op het openingsfeest wilden komen.

In de school De Koppeling zitten ook de medewerkers van de Kindercampus dus werden ook zij voorzien van informatiemateriaal en werd hen gevraagd of de Kinderraad van de basisscholen in Pendrecht er ook bij kon zijn.

Naast de scholen is er ook een kerk en zijn er twee voorzieningen in de straat, het Dr. Heftinghuis en De Brug van het Deltaziekenhuis. Ook zij werden bezocht en gevraagd of ze er 23 april bij zouden kunnen zijn.

Dat iedereen welkom is maakt Atacan duidelijk op het bovenste fotootje.

In het Dr. Heftinghuis werd hij geconfronteerd met zijn eigen spiegelbeeld en de vraag of hij nog even goed wilde kijken. ‘Ik denk dat je meer kleur ziet dan jezelf weet’ staat er onder het verzoek.

Sedat rekent op al die kleuren op zaterdag 23 april.

Bij het verlaten van het Dr. Heftinghuis zag hij nog een bordje met daarop: ‘praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent’.

Nou dat komt goed uit, want op 23 april als er om 13:00 uur officieel geopend wil hij veel mensen zien. Dus er moet veel over hem en het Turks Huis gepraat worden.