Shanalis Martina en de ruimte voor de Zuiderparkflat

In de hal van de 55-+-flat wijst Shanalis Martina trots op de tekeningen van het gebouwtje dat in de tuin van de Zuiderparkflat zal verrijzen.

Ze heeft net met Coby Scheepbouwer en An Kooyman gesproken over de begroting voor de inrichting van het gebouw. Alle mogelijkheden om aan voldoende financiën te komen worden in kaart gebracht.

Het Oranjefonds, de Stichting Volkskracht en het VSB-fonds kunnen aanvragen verwachten.

De ruimte moet een onderkomen worden voor alle bewoners van de flat en ervoor zorgen dat de sociale samenhang in de flat op peil blijft. De flat heeft al een tradities van 28 jaar en de huurderscommissie en Woonstad Rotterdam willen garanties dat er komende jaren op dezelfde voet wordt voortgegaan. De uitdaging is groot, want de huurders worden steeds ouder en de verkleuring van de flatbevolking wordt ook steeds prominenter. Er zijn Somalische, Dominicaanse, Antilliaanse, Spaanse en Oost Europese bewoners bijgekomen. De flat spreekt inmiddels een heleboel talen.