Sloop bedrijfspand in de Krabbendijkehof

Het in 1960 gebouwde pand diende oorspronkelijk als garage en showroom van G. Polderman, later kwam hier AMZ (Automaterialenhandel Zuid, het vroegere Stahlie) dat verhuisde vanuit de Krabbendijkestraat.

Al meer dan drie jaar staat het leeg maar enkele weken geleden stonden er opeens hekken omheen, omwonenden hebben een brief gehad dat het pand plaats gaat maken voor parkeerplaatsen. Vorige week is de sloop begonnen en omdat het qua constructie een eenvoudig gebouw is zal de rest van de sloop snel gaan. Maar een klein stukje zal voorlopig niet afgebroken worden, net als bij Valckensteyn is in het gebouw een transformatorhuisje opgenomen.

De onderste foto is van maart 2010 nadat AMZ het pand heeft verlaten, sindsdien heeft het leeg gestaan.

Het is niet de eerste keer dat er in de Krabbendijkehof iets is afgebroken: in 1996 verdween een blok met garages vanwege de uitbreiding van Albert Heijn.