Speel een spelletje snelschaak in De Passage

Zaterdag 22 maart is er in De Passage de mogelijkheid om mee te doen aan een spelletje snelschaak. Op de website van de schaakvereniging Charlois Europoort www.charloiseuropoort.nl zijn nog meer mogelijkheden te bekijken om mee te doen aan deze aloude sport voor de hersenen.
Onder de kop: Paassnelschaak, staat er op de site van de schaakvereniging Charlois Europoort dat er
21 maart weer hun jaarlijkse gezelligheidstoernooitje georganiseerd wordt. “We spelen voorronden en eindronden (groepen van rond de 8 schat ik in). U mag belangstellenden meenemen, om mee te schaken of zo maar voor de gezelligheid. Er zijn wat prijsjes te verdienen. Het speeltempo is 5 min. p.p.p.p. aanmelden op de avond zelf,” aldus Cor de Wit.
Om 12 uur is er cursus voor mensen, die graag mee willen doen en daarna is het van half twee tot half vijf snelschaken geblazen.

Op de website lezen we verder van John van Baarle:

“Ik vestig nog even de aandacht op zaterdag 22 maart. Op het mededelingenbord hangt al een tijdje een aankondiging met lijst waarop leden zich in kunnen schrijven. Er zijn trainingen voor boven de 1900 Elo door Eddy van Beers ( 2338) voor onder de 1900 Elo door Filip Borst en er is ook een uitermate sterk bezet snelschaaktoernooitje aan het eind van de middag.
Mensen die een partij in willen halen voor de interne zijn die dag ook welkom. (ook in combinatie met het snelschaak mogelijk).”

Het is maar dat u het weet en kent in de wijk schaakliefhebbers, wijs ze dan op de mogelijkheid om vrijdagavond hun hersenen te scherpen in De Passage.