Sport op Maat DAG

Iedereen kan sporten. Of je nu jong of oud bent, in een rolstoel zit of een chronische ziekte hebt. Ook voor mensen met een verstandelijke of lichamelijke beperking en mensen met bijvoorbeeld een visuele of auditieve beperking zijn er volop leuke beweegactiviteiten in Rotterdam.

De activiteiten op een rijtje: (elektrisch) rolstoelhockey, handbal, kombifit, (rolstoel)basketbal, voetbal, hockey, korfbal, (rolstoel)tennis, judo, wheelen, goalball, honk- en softbal, volleybal, boksen, dans, yoga, boccia, salsa, circus, zwemmen, boogschieten, hardlopen, nordic walking, duiken, aikido, atletiek en gym.

Via fitheidstesten kunnen bezoekers ontdekken hoe zij scoren op bijvoorbeeld conditie, vetpercentage en soepelheid van de gewrichten. Dat biedt aanknopingspunten voor een beweeg- en voedingsadvies op maat. Diegenen met een Paralympische sportdroom kunnen zich laten informeren en scouten bij het Paralympisch Talentscout Team van NOC*NSF.

Er zijn daarnaast ook informatiekraampjes van bijvoorbeeld het Jeugdsportfonds, Sportief Capelle en een aantal sportverenigingen. Ook kun je bij een stand van Rotterdam Sport op Maat terecht voor sportadvies.

Download hier de programmafolder. Deze bevat het programma, een routebeschrijving en informatie over de toegankelijkheid. Je kunt ook de papieren programmafolder opvragen door een e-mail te sturen naar info@rotterdamsportopmaat.nl of bellen naar (010) 242 93 15. Kijk voor het laatste nieuws op www.facebook.com/sportopmaat.

Deze dag wordt georganiseerd door Rotterdam Sport op Maat in samenwerking met
Thuis op Straat Zuiderpark,
Sportief Capelle
een groot aantal sportaanbieders.

En bekijk ook alles nog even in het fraaie filmpje op YouTube: