Sprekers bij iftarmaaltijd Turks Huis

Er waren toespraken bij de iftarmaaltijd. Medeoprichter van de vereniging Turks Huis in Pendrecht Zeki Baran kondigde de voorzitter van de vereniging Sedat Atacan aan. Tunahan Kuzu maakte de eters warm voor de verkiezingen.
Er was aangekondigd dat er toespraken zouden komen.

Medeoprichter van de vereniging Turks Huis in Pendrecht Zeki Baran kondigde de voorzitter van de vereniging Sedat Atacan aan. Hij heette iedereen welkom in zowel Nederlands als Turks en na hem nam Tunahan Kuzu de gelegenheid te baat om een verkiezingspraatje te houden. Erg warm schijnt men daar in Nederland met al die sportieve evenementen op Tv en in de andere media nog niet voor te lopen. In Pendrecht hangt er op het verkiezingsbord nog maar één affiche. Maar toch over een maand zijn er nieuwe verkiezingen.

Tunahan staat kandidaat voor de Partij van de Arbeid op nummer 27 om precies te zijn. Hij is 31 jaar en Rotterdammer. Hij maakt zich sterk voor het deelnemen van jongeren aan de verkiezingen en roept ook op voor een andere politiek dan door het huidige kabinet wordt gevoerd. Dat bracht hij ook onder de aandacht van de mensen aan de tafels in het Turks Huis in Pendrecht.

Van zijn vader leerde hij verschillen te overbruggen en van zijn moeder leerde hij oog te hebben voor de medemens, en eerlijk de kosten te delen.

Hij riep iedereen op te gaan stemmen op 12 september en zei er heel blij mee te zijn als men dan op hem zijn of haar stem zou uitbrengen.

De sprekers deden hun toespraak twee keer. Buiten in de partytenten en binnen in de ruimte van het Turks Huis.

Ze kregen een warm applaus van de deelnemers aan de maaltijd.