Start van de Olympische Spelen van Pendrecht

Vrijdag gaan de Olympische Spelen van Pendrecht 2012 van start op Plein 1953 en op de vijver zal zich een ceremonie voltrekken en daarna zullen tot na de zomervakantie overal in de wijk sporten en spelen verricht worden in het kader van de Pendrecht Olympiade.
Vrijdag 8 juni om 15.30 uur worden de Olympische Spelen van Pendrecht 2012 officieel geopend.

Dat gebeurt op Plein 1953 door dagelijks bestuurder Alaattin Erdal, gebiedsportefeuillehouder voor Pendrecht.

De Olympische Spelen vlam van Pendrecht wordt ontstoken. Daarna kunnen de spelen beginnen dat gebeurt op een ludieke manier door een “wedstrijd waterlopen in plastic ballen op de vijver”.

Alaattin verzorgt het startschot met een heus startpistool.

Het programma komt op de pagina van de Sportfaculteit. Eén ding hieronder:

Zaterdag 16 juni om 11.00 uur worden alle kinderen van Pendrecht op het Plein 1953 verwacht en gaan we met de Music United Brass-band Pendrecht in optocht naar het terrein van voetbalvereniging DEHMusschen.

Daar wordt de finale van de Coen Moulijncup gespeeld en is het één groot feestterrein met springkussens enz……..