Stichting de Breinpuzzel

8 augustus 2018

In het pand aan de Sommelsdijkstraat 40 biedt Stichting de Breinpuzzel dagbesteding aan. Dagbesteding voor volwassen mensen vanaf 21 jaar die Niet Aangeboren Hersenletsel hebben.

Niet Aangeboren Hersenletsel ontstaat na een Beroerte of Herseninfarct of een ander incident in de bloedvaten in de hersenen. Het kan ook optreden na een ongeluk of een hersentumor of een andere neurologische ziekte.

Bij Niet Aangeboren Hersenletsel lukt het niet iedereen om alles te doen wat diegene gewend was om te doen. Men kan moeite hebben om een zinvolle dagbesteding te vinden, hierbij werkend aan het eigen welbevinden, wat gevolgen heeft in het hele leven van die persoon en zijn/haar familie of omgeving.

Binnen de dagbesteding bieden we de mogelijkheid om op een creatieve manier aan de slag te gaan. Ieder op zijn eigen wijze en met verschillende materialen. Wij gaan ervan uit dat ieder mens, ook met NAH, mogelijkheden heeft en we willen samen met hen puzzelen aan hun persoonlijke levenspuzzel.

Vanaf oktober bieden wij tevens sporten en midweekse logeermogelijkheden aan in een kleinschalige en prikkelarme omgeving. Het sporten is los van de dagbesteding te volgen en op afspraak.

Mensen met hersenletsel hebben vaak last van veel geluiden, wij noemen dat prikkels. Wij bieden onze diensten dan ook aan in een rustige omgeving.

Wilt u meer weten over ons? Kom gerust eens langs! U kunt ook een kijkje nemen op onze website www.debreinpuzzel.nl.

Hartelijke groet,

Namens stichting de Breinpuzzel,