Stichting Wilskracht Werkt actief in de wijk.

Op de foto kijkt Wil Roode ons vriendelijk en indringend aan en haar verhaal luidt verder:

“Mijn naam is Wil Roode, ik ben de oprichtster van Stichting Wilskracht Werkt. Deze organisatie bestaat sinds januari 2008. Ik heb in de afgelopen drie jaar bij een vergelijkbaar project gewerkt. Wilskracht Werkt is een vrijwilligersorganisatie die zich actief inzet in Rotterdamse wijken. Ons kantoor voor Rotterdam zuid is in het Servicepunt Pendrecht, Plein 1953, nummer 63. Wilskracht Werkt sluit niemand uit, is zéér laagdrempelig. Ook mensen die een stageplaats zoeken, kunnen bij Wilskracht Werkt ervaring opdoen. De stagetijden en het aantal uren kunnen in overleg aangepast worden. Met teams, gevormd door vrijwilligers en onder begeleiding van een coach bieden wij extra handen bij vele activiteiten en evenementen. Kunt u maar één keer per week, of zelfs maar één keer per maand, dan is dat geen probleem. Heeft u een paar uurtjes over dan kunt u in een gezellig team in uw eigen,of een andere wijk actief zijn. Één van de activiteiten die wij op dit moment ondersteunen, zijn de beachweken, georganiseerd door Glue Sports Events en Thuis Op Straat(TOS).Deze activiteiten zijn nog in volle gang. U kunt ons herkennen aan de blauwe shirtjes die wij allemaal dragen. In september bieden wij onder andere hulp bij de Olympische Spelen in Pendrecht. Heeft u vragen, wensen of andere ideeën betreffende vrijwilligerswerk, waar wij niet in kunnen voorzien, dan kunnen wij u gericht doorverwijzen,naar andere organisaties waar we mee samenwerken. Wij zijn aanwezig op de uren dat het servicepunt open is. Ook andere organisatie zijn van harte welkom om contact te nemen om te kijken op welke manier we samen kunnen werken.

Graag tot ziens,

Wil Roode”

St. Wilskracht Werkt ondersteunt u in het vrijwilligerswerk!

Lokatie: Rotterdam Zuid
Plein 1953 63