Studio Pendrecht volgende week op internet

In de eerste aflevering komen een aantal onderwerpen aan bod. Het spits wordt afgebeten door twee portefeuillehouders van de deelgemeente Charlois, die beiden nauw betrokken zijn bij de wijk. Zij ondervragen elkaar en doen een aantal interessante mededelingen over de wijk.

Presentatrice Bien Hofman kondigt Studio Pendrecht als volgt aan:

“Welkom bij Studio Pendrecht

Mijn naam is Bien Hofman. Ik ben actief in Vitaal Pendrecht. Vitaal Pendrecht is een initiatief van een aantal bewoners uit Pendrecht, die het zat zijn dat er steeds negatief over hun wijk gepraat wordt. Klagen kan helpen, maar er moeten ook positieve dingen gebeuren in de wijk. Dat kunnen activiteiten zijn, waar veel bewoners zich in herkennen. En kunnen ook nieuwtjes uit onze wijk zijn, waar andere bewoners weer wat mee kunen. Wij denken dat je door de positieve kant van de wijk te benadrukken je veel meer kunt bereiken, dan steeds te klagen. Het glas is half leeg, maar is tenslotte ook half vol. En die volle kant interesseert ons het meest. Samen met de deelgemeente, de Nieuwe Unie en diensten gaan we iets moois van Pendrecht maken. Er is een professor in Tilburg, die ons uitgedaagd heeft om de vitale krachten in de wijk voor het voetlicht te brengen. Hij heet Pieter Tops en is heel goed thuis in vitale coalities. Hij heeft met die aanpak veel resultaten geboekt in andere wijken en er is binnenkort zelfs een internationale conferentie over die vitale coalities. Maar vergeet u verder die professor en die coalities. Let vooral op Vitaal Pendrecht. Wij hebben samen al heel wat vitaals in de wijk ontdekt.
Dat gebeurde vorig december met de grootste kerstboom van Rotterdam op Plein 1953. Deze kerst komt er opnieuw een boom en een feest. Ook de wielerronde van Pendrecht was een initiatief van een van onze mensen. Roger Huys kwam met dat idee. Roger is vorig jaar uitgeroepen tot nachtburgemeester van Pendrecht en zoals u ziet, komt hij meteen met leuke ideeen.
Studio Pendrecht is er ook een van. We komen vanaf nu met vier afleveringen van deze studio nog in 2004. In het programma komen bewoners, politici en medewerkers van instellingen aan het woord, die iets zeggen over onze wijk. We hopen dat u plezier zult beleven aan onze programma’s. We horen ook graag uw reactie. U kunt via de reactie email van deze site www.vitaalpendrecht.nl reageren. U kunt ook telefonisch contact opnemen met mij via het nummer 0612444013.
Tot de volgende keer.