Succesvolle start van FietsmaatjesRotterdam

De start lag vlakbij de Irenebrug in het Centrum voor Reuma & Revalidatie aan de Van Beethovenlaan 60 in Hillegersberg dus.
Hun tocht zou langs de Rotte en de Rottemeren gaan. 24,75 kilometer door stralend zomerweer.

Om half tien zat Lilian al te wachten op de rest. Zij had al de nodige kilometers in de benen, want ze woont aan de Gijsinglaan vlakbij het Marconiplein. Ze kon nauwelijks wachten op de fietsmaatjes. Ze is op zoek naar iemand die later in het jaar met haar op vakantie wil en misschien vindt ze onder de fietsmaatjes een geschikte reisgezel.

André Gouw kwam niet kort daarna binnenlopen in het Trefpunt van het Centrum voor Reuma & Revalidatie aan de Van Beethovenlaan. Hij kwam helemaal uit Barendrecht. Dus had al 17 kilometer gefietst. De route zou 24,75 kilometer lang zijn. Dus André maakte op die eerste fietsmaatjesdag minstens 60 kilometer vol. Lijkt veel, maar als je eenmaal samen op fietst vliegt de tijd en trap je zo heel wat kilometers weg zonder dat je er erg in hebt.

Rita, John, Eva, Loes, Martha en Marijke maakten het negental compleet. Hun reisleider legde uit wat de bedoeling was. Mieke van de PR van de stichting Wielersport Promotie Rotterdam vulde aan en maakte een aantal foto’s.

Tegen half elf stapte het negental op de fiets. 3 elektrische fietsen en 6 fietsers die alleen op hun eigen spierkracht er tegen aan gingen. Het Centrum voor Reuma & Revalidatie had hen van koffie voorzien, dus niets kon hen meer weerhouden. De route ging via de knooppunten 89, 9, 92, 93, 96, 95 en 10 en vanaf 10 door het bos terug naar het centrum.

Onderweg werd de kennismaking voortgezet. Martha, die tegenover het vertrekpunt woont, had nog maar net een fiets. Zij kreeg hem op moederdag van haar zoon en haar dochter. Zij droomt ervan met Leontien van Moorsel mee te doen aan de Lady’s Ride. Maar kreeg te horen dat ze dan wel moest gaan trainen. De Rottetocht en de FietsmaatjesRotterdam kwamen als een geschenk uit de hemel. Zij fietste de hele afstand in de zwaarste versnelling die erop haar fiets zat. Dat hield ze tot het eind toe alle 24,75 kilometer lang vol, dus Leontien moet straks nog oppassen. Martha kreeg het advies van haar fietsmaatjes toch haar versnellingsapparaat uit te gaan proberen. Martha moet ook souplesse gaan krijgen, toch?

Bij de finish werden de fietsers opgewacht door de directeur van Glue International, Rob de Hair. Hij dankte de fietsers uit de grond van zijn hart. Hij ziet via de stichting Wielersport Promotie Rotterdam en de fraaie omgeving van zijn stad grootse kansen voor het recreatief fietsen in en om Rotterdam.

Nu was het de Rotte en donderdag 13 juni wordt er vanuit Grand Café Restaurant Zuiderkroon een Tunnelronde gefietst. Zowel de Beneluxtunnel als de Maastunnel liggen in de route. Bang voor de roltrappen? Niet nodig. Er is een prima lift en in de tunnel is het lekker koel en brandt er volop licht en onderweg is er van alles te zien.

En eh FietsmaatjesRotterdam maken er onderweg ook iets heel gezelligs van. Niet tan???

Volg FietsmaatjesRotterdam op internet en op Twitter via: www.fietsmaatjesrotterdam.nl en #RdamFietsmaatje op Twitter.