Suikerfeest in de Wagenbergstraat

Samira Ouchene woont nog niet zo lang in de Wagenbergstraat. Op de plek waar zij woont stonden nog niet zo heel lang geleden portiekflats en er was al een hecht contact in de straat.

Dat contact bleef in de woningen aan het Fijnaartpad (een pad dat de Wagenbergstraat kruist) en in de eengezinswoningen in de straat bestaan. De nieuwe bewoners moet de draad weer opnieuw oppakken. Dat gaat niet vanzelf.

Er zijn al heel wat TOS activiteiten in de straat geweest en de straat ging onlangs ook samen naar de Efteling om het onderlinge contact te verbeteren.

Samira vroeg samen met een aantal andere buren een bijdrage van Opzoomer Mee aan en liet de Speelkeet van Opzoomer Mee komen. Ze stond vervolgens in de keuken en kocht van de bijdrage wat koekjes en vulde schatkistjes met snoep. Van de groep uit de Halsterenstraat had ze een aantal bouwplaten voor de kistjes gekregen.

De jeugd vermaakte zich met de spullen uit de speelkeet. Zeker die 3-persoonsstep was erg in trek.

Samira ging nog op een extra beloonde door de straat en vroeg bij de familie Meupelenberg een extra tafel. Aan tafel kwamen Sonja, Aja, Jeanne, Zlatko en Willemien. Mohamed, de man van Samira, in djaleba, onderhield zijn buren met lekkers en met informatie over suikerfeest.

Karima bediende de geluidsinstallatie. Er aren wolken, maar die hielden de regen bij zich. Geen druppel viel er op het suikerfeest in de Wagenbergstraat.

TOS gaat binnenkort weer beginnen met activiteiten in de straat en daarmee komt het vast goed in dit deel van Pendrecht.

Het voorbeeld van Samira doet ongetwijfeld goed volgen.