Taptoe Pendrecht 2019

De Jong Euroband hoopt dat er een traditie is ingezet met de Taptoe die onlangs plaatsvond in Pendrecht. De optredens van de Jong Euroband, opgericht in 2015, kennen een grote variatie. Van marsoptredens tijdens optochten met koningsdag en sinterklaas tot showoptredens tijdens taptoes door het hele land. Twee weken geleden was Pendrecht aan de beurt.

Maar liefst acht muziekcorpsen marcheerden vanaf de Schalmei, de thuisbasis van de organisator, via de Krabbendijkestraat en de Sliedrechtstraat langs de Passage het Plein 1953 op. Binnen een mum van tijd stond het Plein vol met vrolijke mensen die hebben genoten van de voornamelijk uit kinderen bestaande bands.

Gelukkig waren de weergoden deze dag goed gestemd. Ook de majorette pelotons lieten zich niet onbetuigd. Prachtig uitgedost in mooie pakjes gooiden ze hun majorettestokjes hoog in de lucht.

Organisatie
Vitaal Pendrecht was gevraagd dit evenement te faciliteren en heeft dat met heel veel plezier gedaan. Het gebouw was één groot muziekcentrum met in elk lokaal een band. Ook voor de vrijwilligers werd goed gezorgd; zij kregen allen drankjes en lunchpakketjes, gesponsord door de ondernemingsvereniging Plein 1953. Vaak wordt voorbijgegaan aan hoeveel energie, tact en organisatietalent er nodig is om een dergelijk concours te organiseren, maar dit verliep gelukkig helemaal goed. Complimenten voor de goede organisatie.

Jong Euroband
De Jong Euroband wilde met de taptoe graag de aandacht vestigen op het plezier dat kinderen beleven aan het maken van muziek in groepsverband. Nieuwe kinderen zijn altijd van harte welkom zich op te geven. Jong Euroband bestaat uit jongens en meisjes in de leeftijd van 6 tot 16 jaar. Binnen het orkest worden de volgende instrumenten bespeeld: trompet, trombone, bariton, saxofoon, fluit en slagwerk, zoals de trommel. In principe kan ieder kind vanaf 6 jaar op één van deze instrumenten een opleiding starten. Gemiddeld telt de jeugdafdeling ongeveer 30 leden, waarvan er 20 actief zijn in Jong Euroband en 10 in opleiding zijn bij de “Music Kids” of het leerlingenorkest. Meer info vindt u op de website van Jong Euroband.