Tentoonstelling over Pendrecht

De Stichting Historisch Charlois heeft van 1 maart tot en met eind mei 2014 een nieuwe tentoonstelling over Pendrecht en met Schoolfoto’s.
Pendrecht is genoemd naar een ambacht, dat was vroeger een rechtsgebied dat in handen was van een heer. Dat ambacht heette Paindrecht en lag langs de Oude Maas, die toen nog Wael heette.

Dat ambacht werd in de Franse tijd bij Rhoon gevoegd.

Bij het maken van de plannen voor de wijk in de veertiger jaren kwam die naam weer naar boven.

Dat soort wetenswaardigheden zijn opgeslagen bij de Stichting Historisch Charlois aan de Wolphaertsbocht 105, telefoon: 010 480 66 18. Openingstijden: zaterdag en zondag van 13.00 t/m 17.00 uur.

In de nieuwe tentoonstelling zijn de staren en huizen uit de jaren zestig te zien. Er is ook gesloopt en er kwam nieuwbouw. Op de borden van de tentoonstelloing is te zien wat verdweeen en wat verscheen.

Daarnaast zijn er schoolfoto’s, misschien, wie weet ……

www.historisch-charlois.nl