Ter herinnering aan 25 jaar de Oud-fitters

De adoptiebomen langs het Havenspoorpad mogen zich in een grote belangstelling verheugen. Vandaag zijn er weer 40 wilgen geadopteerd en eentje daarvan was ter herinnering aan het 25-jarig bestaan van gymclub de Oud-fitters die het jubileum op 3 september j.l. vierde (zie het bericht op deze site).

Dagburgemeester Mario Bosch was daar ook bij want het was immers zijn moeder die destijds het initiatief heeft genomen voor de gymclub. Achter de schermen regelde de Pendrechtse burgervader een herinnering aan het jubileum en vandaag was de “onthulling”. Mario heeft het tot vandaag geheim gehouden en hij nodigde Joop van Rijswoud, de huidige administrateur van de club, en zijn vrouw Trudi uit om het “cadeau” in ontvangst te komen nemen.

De bijeenkomst was op het terrein van speeltuin Jeugdveld aan de Smitshoekseweg. Het was een gezellige drukte en het prachtige weer deed de rest. Zoals gebruikelijk houdt Alaattin Erdal van de deelgemeente Charlois het inleidende praatje. Hij vertelt dat het adoptieproject een groot succes is en hij verwacht dat volgend jaar alle 275 bomen langs het Havenspoorpad zijn geadopteerd. Vandaag zijn er weer 40 bomen geadopteerd waardoor het totaal nu op 169 staat.

Daarna krijgt iedereen om de beurt de oorkonde en het plaatje uitgereikt, bij elke naam leest Alaattin voor wat er op het plaatje staat. Bijna alle bomen zijn ter nagedachtenis van iemand, de boom voor de Oud-fitters was daarop een uitzondering.

Na het uitreiken van de plaatjes + oorkondes werd de hele groep op de foto gezet. Daarna ging iedereen onder leiding van vier groepsleiders op weg richting Pendrecht want daar zijn afgelopen dinsdag de nieuwe paaltjes neergezet. Een lange stoet wandelaars liep over het Havenspoorpad wat bij het oversteken van de Zuiderparkweg een file tot gevolg had!

Iedereen kon zelf een boom uitkiezen en ongeveer halverwege het Pendrechtse deel van het Havenspoorpad had Joop een mooi exemplaar gevonden dat in aanmerking kwam om het jubileum van de Oud-fitters levend te houden. Hij bevestigde het plaatje onder het toeziend oog van zijn echtgenote en de fotograferende dagburgemeester.
Op het plaatje staat de volgende tekst: de Oud-fitters 3 september 2011. Ter herinnering aan het 25-jarig bestaan.

De oorkonde krijgt een plekje in de ruimte waar de Oud-fitters wekelijks gymmen.