Themabijeenkomst van de werkgroep dagelijks beheer

Niet alle leden waren op komen dagen. Misschien lag het aan de temperatuur buiten. Voor ieder is er ook een reden om niet te komen. Theo Fijan van Gemeentewerken was geveld door de griep en zijn collega, Richard Loeve, was er wel. Dat helpt, maar niet in alles. Ook de politie was verhinderd, maar de afdeling schoon was breed vertegenwoordigd. De Roteb was er en ook de voorman van de veegploeg zat aan tafel. Op het gebied veilig maakte Harry de Boer wijkregisseur van Woonstad Rotterdam alles goed. Hij kwam met een powerpoint presentatie over wat hij en zijn collega’s aantreffen in de wijk. Gelukkig gaat het om incidenten en bepaalde plekken in de wijk, maar toch.

Van bewonerskant zaten vooral vertegenwoordigers van de werkgroep Zierikzeebuurt aan tafel en uit de Ossenissebuurt was de voorzitter van de VvE van de flat aan de Rilland Bathstraat als nieuwe deelnemer aangeschoven.

Het verhaal van de Roteb was duidelijk. Michiel Varenkamp en zijn team doen goed werk en wijzen er graag op dat de bewoners blijven melden, want er staan forse bezuinigingen en dus verminderingen van de inzet op de rol.

De inzet van de Boumanploeg in de Ossenissebuurt is er niet meer. Dat is geen bezuiniging, want het ging sowieso al om een tijdelijke inzet. Toch is het volgens de VvE van de Ossenissebuurt goed te merken dat zij er niet meer komen.

De inzet van de Rotebveegploeg blijft overigens.

De berichten vanuit Gemeentewerken en de politie bleven dus zoals hiervoor al is aangegeven een beetje beknopt. Richard Loeve en Ilona reageerden op vragen.

Beheercoordinator, Ilona Otter, leidde het gezelschap door de agenda heen.

Wijkregisseur, Harry de Boer van Woonstad Rotterdam, maakt veel goed. Hij liep aan de hand van een powerpointpresentatie door de werkzaamheden en vondsten van zijn afdeling heen. Zij komen heel veel tegen. In sommige delen van de wijk gaat het niet goed.
Daar doen ze alles aan.
Harry kan daar goed over vertellen en met Ben dos Santos aan de knoppen van de presentatie werd alle delen van de wijk doorgenomen.