Toch Olympische Spelen van Pendrecht 2012

Het zag er even naar uit dat ze niet gefinancierd konden worden, maar op het laatste moment is er toch licht aan de horizon gekomen voo0r de Olympische Spelen van Pendrecht 2012.

In 2008 werd er vanaf 27 september tot en met 4 oktober als een wervelwind door de wijk gedaan alsof Peking niet bestond.

Er was een flitsende openingsceremonie met Of Mice and Mozart en er werd afgesloten met Pendrecht Pakt Uit!

Dit keer zal het een beetje anders gaan. Er is duidelijk minder geld, want in 2008 paste het allemaal in een uitgebreid RotterdamIdee en waren er allerlei sponsors.

dat is nu wat anders. Charlois 550 doet er zeker aan mee en er zijn ook andere financiers, maar er kan niet zo uitgepakt worden als 4 jaar geleden.

Dat hoeft de pret niet te drukken, want er zijn inmiddels allerlei alternatieven en met weinig middelen kun je tenslotte ook leuke dingen doen.

Morgen, vrijdag 8 juni wordt er om 15:30 uur gestart met een leuke act op de vijver bij Plein 1953.

En daarna worden er tot eind september allerlei spelen, toernooien en wedstrijden gehouden met een Olympisch tintje.

Op de pagina van de sportfaculteit wordt de Olympische periode bijgehouden en komt het programma te staan.

Volg die pagina en doe mee!

Als Vitaal Pendrecht een sport of vorm van spel vergeten is? Graag even een berichtje op de reactiemail en uw activiteit wordt ingevoegd.