Toneelstuk over Pendrecht

De echte voorstelling van het toneelstuk kon wegens het plotselinge overlijden van Gladys Boschveld, één van de speelsters, een half jaar geleden niet doorgaan. Op een groot videoscherm volgt u nu het verhaal van een aantal buurtbewoners, die zich zorgen maken over de leefbaarheid in de wijk. Zij maken plannen ter verbetering en er wordt een actie voorbereid tegen de plannen van de deelgemeente. De ‘spic en spanclub’ springt in waar huishoudens worden verwaarloosd. Alles loopt gesmeerd totdat de dochter van een van hen aankondigt weg te gaan uit de wijk…….
‘Weg van Crooswijk’ is een voorstelling over de zorg voor je omgeving, het niet verloochenen van je afkomst, solidariteit en trouw.
Crooswijk – Pendrecht; twee verschillende wijken maar vast en zeker ook met vergelijkbare, herkenbare situaties. Hoe anders is Pendrecht eigenlijk? Na de voorstelling, onder het genot van een drankje, wordt er gesproken over hoe een voorstelling over de wijk Pendrecht eruit zou moeten zien.
Wilt u in ieder geval even bellen naar het Rotterdams Wijktheater 423 01 92 of de BOP 480 93 46 om een plaats te reserveren.