Try Out en Première van de Pendrecht Dialogen

Veel bewoners kijken er al naar uit, en dinsdag 16 oktober is het dan zover: de nieuwe theatervoorstelling Pendrecht Dialogen gaat in première in het Pendrecht Theater aan Plein 1953. Na de Pendrecht Monologen, die gingen over het verleden, kunnen bewoners de komende tijd genieten van de Dialogen, die zich afspelen in deze tijd. Naast bekende gezichten uit de monoloog ‘Alleen de bomen zijn nog van toen’, zal er ook nieuw talent uit de wijk te bewonderen zijn. Oudere en jongere bewoners spelen met elkaar over hoe het is om samen te leven in Pendrecht.
Zo is er een tegelijkertijd ontroerende als hilarische dialoog, waarin twee oude dames in rolstoel worden ‘uitgelaten’ door 2 jongeren die een maatschappelijke stage moeten doen.
En in ‘Zonsondergang in Pendrecht’ treffen een oudere dame en twee jonge bewoners elkaar, terwijl ze op straat moeten wachten. Ze blijken meer met elkaar gemeen te hebben dan aanvankelijk lijkt. In Pendrecht Dialogen wordt niet alleen toneelgespeeld, er wordt ook gezongen, en muziek gemaakt. Tekst en regie zijn weer in handen van Pieta Bot en Cees Bavius (BAF) die ook de Pendrecht Monologen maakten. Bij het maken van de Pendrecht Dialogen werken zij samen met TOS en het jongerenwerk van Charlois Welzijn.
De voorstelling is op 6 oktober voor het eerst gespeeld in Tilburg, op de Theatervierdaagse. Daar werden de spelers door het publiek toegejuicht. Want toneelkenners en het publiek uit de wijk zijn het erover eens: in het Pendrecht Theater gebeuren bijzondere dingen.

Data: 16 en 18 oktober en 2, 3, 6 en16 november om 20.00 uur. 11 november om 15.00 uur
Zaal open half uur voor aanvang.
Toegang gratis. Reserveren verplicht. Telefonisch: 06-51109946, in het Pendrecht Theater of per email: bavius@bureau-baf.nl

Pendrecht Theater Plein 1953 nummer 189.