Unicum had afgelopen zondag ook een tournooi

De vereniging werd in 1947 opgericht en bestaat dus inmiddels al 67 jaar. Zondag 12 oktober werd er getraind op het korfbalveld van de r.s.v. Unicum aan de Nieuw Vossemeerweg.
Er werd zondag 12 oktober niet alleen gevoetbald in het kader van de Feyenoord Street League.

Er werd op het terrein van Unicum aan de Nieuw Vossemeerweg ook getraind door de korfballers.

De vereniging bestaat al wat langer dan de wijk Pendrecht, maar is nog steeds springlevend.

Er werd ooit eens opgemerkt tijdens een college van de Pendrecht Universiteit dat er muziek zat in Pendrecht. Hans Dijkstal, die het college leidde, maakte die opmerking toen hij León Lissitza, Armando Monsanto en Rita Niks de Lima hoorde. Later werd er zelfs een wijkactiviteit met die naam georganiseerd op Plein 1953.

Pendrecht blijkt dus op zo’n zondag ook een wijk waar sportieve energie in zit. En dat houdt niet op bij voetbal en korfbal. Rotterdam Atletiek heeft op de dinsdag en de donderdagavond looptrainingen en onder de vlag van de Kinderfaculteit kun je 15 verschillende sportcolleges volgen.