Unieke jeugdtaptoe in Rotterdam

Op zaterdag 21 mei a.s. zal er in het kader van het 50 jarig jubileum van het Tamboer- en Trompetterkorps Euroband een voor Rotterdam unieke muzikale gebeurtenis plaatsvinden. Dus naast een programma op Plein 1953 kunnen liefhebbers van marsmuziek uit de buurt van Pendrecht en Zuidwijk hun hart ophalen.
Dit jaar is het 50 jaar geleden dat het Tamboer- en Trompetterkorps Euroband werd opgericht in Rotterdam. Dat wil de muziekvereniging thans gevestigd in Rotterdam-Charlois (Pendrecht)- niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Het hele jaar door zijn er diverse muzikale evenementen gepland.

Op zaterdag 21 mei a.s. zal er in het kader van het jubileum een voor Rotterdam unieke muzikale gebeurtenis plaatsvinden: een taptoe waaraan (naast de Show- & Marchingband van Euroband zelf) alleen jeugdmuziekkorpsen deelnemen. Het belooft een heel spektakel te worden in de wijk Zuidwijk, waar dit festijn zal plaatsvinden. Om 12:00 uur wordt er voorafgaande aan de taptoe een streetparade gehouden door alle deelnemende korpsen over de bekende Slinge in Charlois. De start is vanaf sporthal Asterlo, waarna de korpsen eerst de zuidzijde van de Slinge richting rotonde bij de Langenhorst af zullen marcheren en vervolgens terug over de noordzijde weer richting het parkeerterrein van de Asterlo (achter de gelijknamige sporthal). Dit is tevens het terrein waar de taptoe zal worden gehouden. Bij terugkomst van de korpsen van de streetparade presenteren zij zich daar aan het publiek. Vervolgens begint hier de jeugdtaptoe om 13:00 uur, die tot ongeveer 15:30 uur zal duren. Beide even
ementen (streetparade en taptoe) zijn gratis te bezoeken!

Alle deelnemende (jeugd)korpsen zullen deze middag hun beste beentje voorzetten en het publiek trakteren op een feest van muziek en show. Deze voor Rotterdam unieke gebeurtenis is mede mogelijk dankzij de bereidwillige medewerking van de deelgemeente Charlois, politie Rotterdam-Rijnmond en het Watch Out team Charlois.

De deelnemende korpsen zijn:
1. Jong Laurentius uit Voorschoten
2. Jong Metro uit Scheveningen
3. Jong Holland Junioren uit Zwijndrecht
4. Jeugd Rijnmondband uit Schiedam
5. Jong Excelsior uit Delft
6. The Music & Show Kids uit Rotterdam
7. Jong Euroband uit Rotterdam
8. Show- & Marchingband Euroband uit Rotterdam

Het programma ziet er als volgt uit:
12:00 uur : start streetparade korpsen vanaf sporthal Asterlo over Slinge
12:30 uur : presentatie korpsen taptoeterrein Asterlo (achter de sporthal)