Vaandel van Sursum Corda

Myranda schrijft:

Onder de knop een foto van de vaandel, met op de achterkant nog een lapje met de naam van de maker, M. van Diemen uit Dordrecht. Bij nader bekijken zijn er toch wel meer versleten plekken en beschadigingen dan op de foto te zien is. Dat kan niet door de lokale borduurgroep worden opgeknapt denk ik. Eigenlijk is hij hard aan restauratie toe.

De Sursum Corda die in de Open Hofkerk repeteert zegt op zijn eigen site dat ze opgericht zijn in 1925, op de vaan is sprake van een vereniging Sursum Corda uit 1921. Ik weet dus niet zeker of deze vaan bij deze vereniging hoort:

www.cov-sursumcorda.nl/historie.htm

Ik heb in het Rotterdams archief niets kunnen vinden, misschien dat de mannen van Ons Rotterdam me verder kunnen helpen, maar ben er nog mee bezig. Als de vaan niet bij dit koor hoort is het verspilde moeite allemaal en hang ik hem in dezelfde staat terug op kantoor. Hoort hij bij dit koor, dan hoop ik dat zij het de moeite waard vinden om hem te restaureren en mogen ze hem hebben.

Misschien kunnen jullie ook eens rondvragen?

Bij deze, dus ….