Vacature en gewijzigde openingstijden bij Rechtswinkel Maasstad

Twee nieuwtjes over Rechtswinkel Maasstad: er is een vacature en de openingstijden zijn gewijzigd.

Rechtswinkel Maasstad heeft een vacature voor juridisch adviseurs:

“Ben jij een enthousiaste WO- of HBO-student(e) en op zoek naar relevante werkervaring naast je studie? Wil jij je belangeloos inzetten voor mensen die juridische hulp nodig hebben? Grijp dan je kans en stuur een e-mail met daarbij je cv, motivatiebrief en cijferlijst naar vice-voorzitter@rechtswinkelmaasstad.nl en wie weet zien wij jou snel!”

rwWat doet de rechtswinkel?
De studenten bieden als vrijwilligers gratis hulp aan op de volgende rechtsgebieden: arbeidsrecht, bestuursrecht en sociaal zekerheidsrecht (bijvoorbeeld geschillen met de overheid), consumentenrecht, huurrecht, personen- en familierecht. Op welke wijze zij u verder helpen, hangt af van het juridische probleem dat u heeft en uw eigen zelfredzaamheid. De studenten kunnen uitleg of advies geven, maar ook namens u het probleem oplossen (bijvoorbeeld een bezwaarschrift schrijven). Bij zeer ingewikkelde zaken kunnen zij u doorverwijzen naar een advocatenkantoor.

Gewijzigde openingstijden
Voorlopig is de Rechtswinkel Maasstad alleen op maandag geopend tussen 18.00-20.00 uur (dus niet meer op donderdag). Een afspraak maken is niet nodig, u kunt gewoon binnenlopen. Het adres is Plein 1953 nr. 192 (Stichting Vitaal Pendrecht).

Meer informatie staat op de website van Rechtswinkel Maasstad.