Vacature projectleider “Voedsel en Groen” op Arboretum Pendrecht

Vitaal Pendrecht heeft een vacature voor een projectleider “Voedsel en Groen”(v/m)”Arboretum Pendrecht” bij de Pendrecht Universiteit voor 16 uur per week.
De projectleider moet vorm gaan geven aan het project ”Voedsel en Groen” waarin ouders en tuinders lessen krijgen in het gezond bereiden van de groenten die zij zelf hebben verbouwd.
Vacature

Projectleider “Voedsel en Groen”(v/m)”Arboretum Pendrecht” bij de Pendrecht Universiteit van Vitaal Pendrecht

voor 16 uur per week.

Het Arboretum is een initiatief van bewoners van Pendrecht via de Stichting Vitaal Pendrecht en onderdeel van de Pendrecht Universiteit/Kinderfaculteit.

Het project ”Voedsel en Groen” houdt in dat de ouders en tuinders lessen krijgen in het gezond bereiden van de groenten die zij zelf hebben verbouwd.

Het project wordt ontwikkeld met de voedselbank (Open Hofkerk), het Gezondheidcentrum (Zuiderkroon), Paramedisch Centrum “De Beweging” Het Arboretum Pendrecht wordt gehuurd en beheerd door Vitaal Pendrecht..

Het Arboretum is gevestigd op de voormalige Educatieve Tuin Pendrecht. Deze wordt gehuurd door Vitaal Pendrecht. Naast dit project herbergt Vitaal Pendrecht de Kinderfaculteit, de Rollatorwerkplaats en het Pendrecht Theater.

De locatie van het Arboretum is voor vijf jaar gehuurd van de Gemeente Rotterdam vanwege uitstel van de herstructurering van dat deel van Pendrecht. Voor het slagen van het project is het van belang dat er een vast gezicht op Arboretum komt voor het project “Voedsel en Tuin” waar mensen de lessen van krijgen en hen wegwijs maakt in de wereld van koken en tuinieren.

Het project Voedsel en Groen wordt nu opgezet. Het is dus een uniek project in ontwikkeling en vraagt creativiteit van de projectleider (m/v). De projectleider wordt de spin in het web van de samenwerkende partijen. Zij/hij is iemand die zowel een begroting en een jaar programma kan opstellen; maar ook als iemand die met volle overgave en enthousiasme kan samenwerken met wijkbewoners en vrijwilligers. We zoeken iemand die niet snel schrikt van een gezonde pittige Pendrechtse directheid.

Van de projectleider wordt verwacht dat zij/hij de deelnemers mondeling en “schriftelijk” rapporteert over de voortgang, resultaten, knelpunten. Tevens doet zij/hij voorstellen voor verbeteringen in het programma.
Het verdient aanbeveling dat de projectleider;
– de deelnemers motiveert tot deelname
– beschikt over de coachingsvaardigheden van professionals en vrijwilligers
– samen kan werken in een netwerk
– stress bestendig is
– zich voor langere tijd aan dit project wil verbinden
– de pedagogische visie kan onderschrijven en uitvoeren
– zelfstandig kan werken
– ervaring heeft met PR en communicatie
– affiniteit met de ontwikkeling van innovatieve programma’s

Vraag.

– Voor de functie is tenminste een opleiding voedingsleer, (affiniteit met tuinieren) op HBO werk- en denkniveau vereist
– Minimaal 5 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie
– De bereidheid zich voor een langere periode aan het project te verbinden. De focus alleen daar op te richten.(dus niet in combinatie met een andere baan)
– De werktijden zullen voornamelijk in de ochtenduren zijn

Aanbod.

Een duurzame baan in een prettige werkomgeving met veel ruimte voor een eigen inbreng.
De functie is voor 16 uur per week. De CAO welzijn en maatschappelijk dienstverlening is van toepassing (schaal 10)
Aanstelling zal plaatsvinden bij het WGI. Indiensttreding liefst per direct
Begonnen wordt met een jaarovereenkomst die bij goed functioneren wordt verlengd.

Uw sollicitatie kunt u vóór 15 september 2014 richten aan het bestuur Vitaal Pendrecht t.a.v. mevrouw Bien Hofman, bienhofman@hotmail.com
Informatie 06-12444013