Valckensteyn Magazine blikt terug op goeie ouwe tijd

Het Valckensteyn Magazine staat vol verhalen en foto’s uit de tijd dat Valckensteyn nog bestond.

Op 1 september 2016 was er in het gebouw van Stichting Vitaal Pendrecht een reünie van Valckensteyn, het in 2012 afgebroken bejaardencentrum aan de Burghsluissingel. Zo’n vijftig mensen kwamen hier naartoe: oud-personeel, oud-vrijwilligers, oud-Thuiszorgmedewerkers, familie van bewoners en ook enkele bewoners zelf. De Pendrechtse dagburgemeester Mario Bosch gaf een fotopresentatie, genaamd ‘Valckensteyn – een geschiedenis in vogelvlucht van een Pendrechts icoon’, met zo’n honderd foto’s. Daarnaast werden er oude 8mm-filmpjes vertoond van vooral dansavonden en andere speciale gelegenheden in Valckensteyn. Deze filmpjes werden aan het einde van de avond symbolisch overgedragen aan het Stadsarchief.

Valckensteyn Magazine
Na de reünie werd een speciaal Valckensteyn Magazine gemaakt. Dat was eind 2017 klaar en is inmiddels naar alle bezoekers van de reünie opgestuurd. Het is een 44 pagina’s tellende uitgave geworden. Er staan verhalen in van diverse mensen die bij Valckensteyn betrokken waren en er zijn vele foto’s in te vinden van het gebouw.

Bestellen
Het Valckensteyn Magazine is voor belangstellenden te koop bij Stichting Vitaal Pendrecht voor € 6,50. Dit is de kostprijs voor het drukken; eventuele verzendkosten komen erbij. Bestellen kan per e-mail via b.hofman@stichting-vitaalpendrecht.nl of telefonisch elke werkdag tussen 10.00 en 15.00 uur via 010-4809346.