Veel mensen herdachten Piraga Koruyucu

Op 29 januari 2013 is Piraga – Pira – Koruyucu plotseling overleden. Piraga is oprichter van en was drijvende kracht achter Rotterdamse Voetbal Vereniging Kocatepe.
Pira, op de foto ergens in Turkije, richtte de vereniging Kocatepe op in 2003 en zorgde er met zijn enthousiasme voor dat de vereniging in korte tijd uitgroeide tot een van de grotere verenigingen in Rotterdam-Zuid.

Naast het succes met het eerste elftal, dat vorig jaar gepromoveerde naar de 1e klasse, zorgde hij vooral voor een goed fundament onder het kader van de jeugdafdeling.

Hij werd slechts 41 jaar.

Sedat Atacan, voorzitter van het Turks Huis in Pendrecht was bij de herdenking van Pira afgelopen woensdag en zei dat hij nog nooit bij een begrafenis zoveel mensen bij elkaar had gezien.

Dit weekend zijn de wedstrijden op het veld van Kocatepe aan de Oldegaarde afgelast. De vlaggen hangen er halfstok.