Verbouwing Open Hofkerk

Paul en Patricia Kamp van de Stichting Sonshine wonen sinds maart 2007 in de voormalige pastorie (foto: 1) en tweemaal per week komen de kinderen op “de club” in de ontmoetingszaal (foto: 2). Oorspronkelijk huurden zij de ruimten maar om het werk in de toekomst voort te kunnen zetten heeft de Stichting Sonshine de pastorie en de ontmoetingszaal gekocht, in april passeert de koopakte de notaris. In een later stadium zal ook de kerkzaal (foto: 3) worden aangekocht maar een termijn daarvoor staat nog niet vast.
De komende jaren verandert er voor de kerkdiensten in de Open Hofkerk nog niets: de protestantse gemeente blijft gewoon gebruik maken van de kerkzaal. Maar vanwege de verkoop van de ontmoetingsruimte is er een ingrijpende verbouwing nodig om de huidige ruimte geschikt te maken voor kerkdiensten, ontmoetingshal en kantoor- en vergaderruimte. Dit betekent onder andere de bouw van een nieuwe keuken en een eigen ingang, deze laatste komt links van de huidige ingang op het kerkplein. Afgezien van de nieuwe ingang zal het gebouw aan de buitenkant niet veranderen.

Kijk voor meer informatie op www.sonshine.nl en www.wijkgemeenteslinge.nl (de protestantse wijkgemeenten Pendrecht / Heijplaat en Zuidwijk zijn per 1 januari 2010 samengevoegd tot een nieuwe protestantse wijkgemeente Slinge).

(bron: weblog Mario Bosch)