Vier keer Pendrecht Dialogen

Misschien zitten er veel mensen in Pendrecht aan Idols en Schaatsen met Sterren gekluisterd. Het publiek dat zaterdagavond de Pendrecht Dialogen meemaakte was er niet minder enthousiast onder. Er was die avond nog een tegenslag. Simone van Arendonk, die een heel mooie Roos neerzet in Rabiaa en Roos, kon niet spelen. Zij wilde bij haar opa zijn, die ieder ogenblik kan overlijden. De Pendrecht Dialogen gaan over het Pendrecht van nu. Daar hoort verdriet, maar ook vreugde bij. Zo is het leven, zo is Pendrecht. Het ontbreken van Roos werd opgevangen door Pieta Bot. Zij sprak de teksten door een microfoon ergens vanuit de zaal. De plek van Roos op het podium bleef leeg, maar mensen die de voorstelling eerder gezien hadden, zagen als het ware Simone staan en zagen haar zeggen: Roos is een roos, is een roos is een roos. Ook pakten de spelers van Rabiaa en Roos razendsnel een aantal wijzigingen in de tekst op. Ze speelden die alsof het zo hoorde. Ook andere wijzigingen in de tekst liepen als vanzelf. Vrijdag zei Rabiaa op een spannend moment in de voorstelling, vandaag 3 jaar geleden. Zaterdag werd dat: “Gisteren 3 jaar geleden”. Er werd druk nagepraat. En toen aan het slot Charifa en Marte de verbindende tekst zongen: “En de Pendrecht Dialogen, die voer je in huis en hoor op straat!” en vervolgens uit handen van tekstschrijfster Pieta Bot lekkere chocola verpakt met een bij de speler passende foto van voorgaande uitvoeringen., nam Cees Bavius het publiek nog even mee.
Uit volle borst werd meegezongen.

Op de onderste foto staat Cees Bavius met een dvd in zijn handen. Op die dvd staan de Pendrecht Monologen.

Die Monologen zijn voor de bescheiden prijs van € 3,50 te koop in het Pendrecht Theater.

De Pendrecht Dialogen worden nog een aantal keren uitgevoerd op dinsdag 6 november, zondag 11 november en vrijdag 16 november.