Vierdagorgel in schijnwerpers tijdens Zondagmiddagmuziek

Tijdens het laatste Zondagmiddagconcert van 2015 staat het Vierdagorgel in de schijnwerpers.

De zes organisten zijn: Rien Donkersloot, Anton Doornhein, Aad van der Hoeven, Aart de Kort, Bas de Vroome en Jan van Dijk. Daarnaast wordt er medewerking verleend door de dames Ellen Mans (hobo) en Irene Kleijwegt (alt-mezzo). Werken van Dietrich Buxtehude, Johann Sebastian Bach, Addie de Jong, Joseph Ahrens, Arie J. Keijzer en Léon Boëllman zullen worden vertolkt.

Met dit concert wordt tevens afscheid genomen van Jan van Dijk die deze serie gedurende 10 jaar lang heeft georganiseerd.

Er is kaartverkoop aan de zaal en reserveren is ook mogelijk via 0180-616452 of dijk.music@upcmail.nl. Toegang 6 euro, pashouders 4 euro en kinderen tot en met 12 jaar gratis.

Datum: zondag 13 december
Aanvang concert: 15.00 uur (kerk is om 14.30 uur open)
Adres: Open Hofkerk, Middelharnisstraat 153A

Het volgende concert staat gepland op 6 maart, reserveer die datum alvast in uw agenda. Er klinken dan hoogtepunten uit de Mattheus Passion van Joh. Seb. Bach door het Golden Circle Ensemble onder leiding van de nieuwe organisator John Bakker.