Voor Mekaar Dag

Ook in de deelgemeente Charlois worden door verschillende partijen activiteiten georganiseerd. Alle activiteiten vinden plaats tussen 12.00 uur en 16.00 uur. Hieronder staat een overzicht van de activiteiten in Pendrecht zoals te lezen is op de website van de deelgemeente Charlois.

Wijkservicepunt Pendrecht
Bij het Wijkservicepunt in Pendrecht, op het Plein 1953, zijn diverse leuke activiteiten te vinden:
– Een informatiestand van Maatschappelijke Dienstverlening.
– Een maquette van de Singel: nieuwbouw verzorgingshuis [opmerking Vitaal Pendrecht: hiermee wordt de nieuwbouw aan de Burghsluissingel bedoeld].
– De VraagWijzer is geopend en u krijgt de gelegenheid hier rond te kijken. Tevens is er een prijsvraag voor de persoon met de leukste vraag!
– Op het plein voor het Wijkservicepunt vindt u een straattheater.

Zuiderkroon
Bij de Zuiderkroon aan het Vlissingenplein in Pendrecht is een wedstrijd scootmobiel parkeren georganiseerd. Om ongeveer 12.45 uur zullen ook wethouder Kriens en dagelijks bestuurder Lionel Martijn hieraan deelnemen.
Verder vindt u hier een terras met live muziek, een dansgelegenheid, een gedeelte waar u bloembakken kunt versieren (die u zelf mee mag nemen), verschillende informatiekramen en de mogelijkheid om uw bloedsuiker te laten prikken.
Tevens rijdt een bus van De Stromen Opmaatgroep tussen de Zuiderkroon en Zuidwijk.

De activiteiten op de Voor Mekaar Dag in Charlois worden georganiseerd door: De Stromen Opmaatgroep, Charlois Welzijn, Woonstad Rotterdam, Stichting Wilskracht Werkt, Deelgemeente Charlois en Kinderboerderij Heijplaat. Alle activiteiten zijn onder voorbehoud.