Voorbereidingen voor de iftarmaaltijd

Deze avond is de jaarlijkse iftarmaaltijd van de vereniging Turks Huis Pendrecht en voor het eerst is dit op de nieuwe locatie aan de Schuddebeursstraat. Vorig jaar had de vereniging ten tijde van de Ramadan geen eigen onderkomen en de iftarmaaltijd is toen gehouden in de kantine van de voetbalvereniging Kocatepe aan de Oldegaarde in Zuidwijk.

Het Turks Huis is heel blij dat de iftarmaaltijd nu weer in de wijk kan plaatsvinden, op het eigen terrein. Maar het gebouw is echt te klein om alle gasten te kunnen ontvangen en daarom wordt er een partytent op het terrein neergezet.

Het opbouwen van zo’n grote tent is geen alledaags klusje en dus werd opbouwwerker Rieks Westrik ingeschakeld om te helpen. Het is altijd weer een puzzel hoe je de buizen aan elkaar moet zetten maar het komt vast allemaal goed zodat alle eters vanavond een plekje hebben.