Voorlichting van de GGD over Hepatitis in het Turks Huis

Veli Tutar publieksvoorlichter van de GGD was kortgeleden al in het Turks Huis en gaf voorlichting over HIV. Afgelopen zondag deed hij zijn verhaal over Hepatitis A en B en C

Binnenkort zal er voorlichting voor vrouwen zijn in het Turks Huis.

Veli Tutar vindt het jammer dat organisaties als het Turks Huis verdwijnen. Op de manier zoals hij dat in het Turks Huis in Pendrecht doet kun je mensen, die je niet via de gebruikelijke kanalen bereikt op de hoogte houden en hen vertellen over de mogelijkheden tot gratis vaccineren.

Hij spreekt Turks. Komt zelf ook uit Turkije. Hij vond het mooi dat in de vereniging in Pendrecht verschillende stromingen uit Turkse gemeenschap vertegenwoordigd zijn! Vaak zie je dat verenigingen met een Turkse achtergrond alleen de mensen uit een bepaalde streek of van een bepaalde godsdienstige of politieke stroming binden. Het Turks Huis is volgens hem een uitzondering, die je moet koesteren.

Na de voorlichting bleef hij nog een uurtje meekijken naar het voetbal op tv. In het Turks Huis zie je ook wat dat betreft supporters van alle clubs uit het land van Atatürk.