Vrijwilligers verwennerij door Woonstad

Het is al een keer op het ss. Rotterdam georganiseerd, maar ook op de oude locatie van Woonstad Rotterdam district Zuid op het Zuidplein. Vorig jaar was het in de “Ster” van Pendrecht, het nieuwe regiokantoor van Woonstad aan de Slinge in Pendrecht.

Donderdag 9 oktober, een jaar later, werd gekozen voor de RDM in Heijplaat. Een prachtige locatie die heel wat herinneringen opgeroepen heeft bij de wat oudere vrijwilligers, maar zeker ook indruk maakte op de jongeren. Het hele gebouw gonst weer van de activiteiten: Vakmanschap genaamd.

Regiodirecteur Dennis Lausberg vertelde in een korte toespraak dat hij de vrijwilligers dankbaar is voor al het werk wat zij verzetten en riep vooral op om als er ongenoegen is dat direct aan het begin van de avond kenbaar te maken en er niet mee te blijven zitten tot het laatste moment.
‘Het bederft je avond!’, aldus Lausberg. Er was er gelegenheid om in een persoonlijk gesprekje zaken aan de orde te stellen. Vrolijke dames zorgden voor muziek met liedjes uit de jaren vijftig, gezongen in een vrolijke outfit.

Ook werd er gemasseerd met vreemde voorwerpen door een mevrouw die er uit zag als een stewardes van de Holland Amerikalijn, met deegrollers en autowieltjes kwam ze een aardig eind, want de “klanten” keken er opgetogen bij. Misschien iets om thuis te proberen? Er was een lopend buffet met heerlijke gerechten en koffie met lekkers na.

Buiten stond een fotograaf om vrijwilligers die dat wilden in matrozen kledij op de foto te zetten.

Een gezellige boel en voor herhaling vatbaar. Woonstad Rotterdam wordt vanuit Vitaal Pendrecht namens alle aanwezigen bedankt en gegroet tot volgend jaar.